Friday 7 January 2011

ACI

Acıyla ilk ne zaman tanıştınız ?Kaç yaşındaydınız ?10,15,20 yoksa daha da mı geç..Daha da geçse sevindirici ne kadar ertelesen o kadar iyi mi ? hayır aslında ne kadar ertelesen o kadar kötü ..Çünkü eninde sonunda karşılaşıyoruz acıyla.. Ama en kötüsü çocukken karşılaştığımız acıdır..İçiniz öyle bir kırılır ki siz onu toparlayana kadar çok zaman geçer bazen de hiç toparlanmaz..
Çocuksunuzdur ve hayat bu demeyi bilmiyorsunuzdur bile.. Bu kadar erken yaşta olursa gelecek yıllar size nasıl gelir düşünün artık..Dayanıklı mısınızdır? orası da tartışılır..Çocukken yastığa başımı kapardım ve hayal alemlerine dalardım öyle uyurdum kötü birşey olduğunda.. Şimdi ise kötü birşey olduğunda uyuyamıyorum bile..
Bir çocuğun ilk acıyla karşılaştığı an bence büyüdüğü andır.. Kaç yaşında olursa olsun ve bir çocuğa yapılacak en kötü şeydir... Onu hayatı boyunca hep yanında taşır.. Şeker Portakalındaki Zeze nin söyledikleri gibi :
'şimdi acının ne olduğunu gerçekten biliyordum. ayağını bir cam parçasıyla kesmek ve eczanede dikiş
attırmak değildi bu. acı, insanın birlikte ölmesi gereken şeydi. kollarda, başta en ufak güç bırakmayan, yastıkta kafayı bir yandan öbür yana çevirme cesaretini bile yok eden şeydi.'
Acının daha iyi bir tanımı var mıdır bilmiyorum ama bu benim tanımımdır işte.. hiçbir zaman geçmeyen..

4 comments:

  1. offf deştin geçtin.. ne kadar doğru yazmışsın..

    ReplyDelete
  2. hele ki çocuk yaşta yaşanmışsa o acılar!unutulmaz elbet!..ve erkenden büyürsün!zamansız büyüklükte insana hep ağır gelir...erken bunamak nasıl kabul edilmesi güç ise!.. ve bu duygu da insanın yakasını hiç bir zaman terk etmez! sürekli geriye dönüp bakmak da acı'yı kanattıkça daha da kanatmaktır!sonra da uykusuz her gece!..

    ama sevgili adaşım!..yaralarını deşme daha fazla!çek bir sünger geçmişe!
    yarın yeni bir gün başlayacak ve kimbilir ne şifalı melhemleri sana sunacak:)

    acı'yı çok anlamlı dile getirdiğin bu hüzünlü yazı için yüreğine ve kalemine sağlık..

    sevgilerimle...

    ReplyDelete
  3. Sevgili Esmir: Çocuk yaşta yaşanan acılar gerçekten insana en ağır gelen acılardır.. Yaraları deşmemeyi öğrendim senin de dediğin gibi ama bazen insan hatırlmak istiyo unuttuklarına inat .. çok teşekkürler...

    ReplyDelete